Quinoa met butternut, mandarijn en kip

Dit keigezond quinoagerecht maken we met butternut, mandarijntjes en kipfilet. Een hartverwarmend herfstgerecht met oosterse invloeden, klaar in een halfuur.

ingredienten bisOoh wat beleven we een heerlijke herfst: redelijke temperaturen, weinig regen en meestal een heerlijk herfstzonnetje op onze snoet. In deze tijden kan ik echt genieten van een zondagse boswandeling. De bomen staan er prachtig bij in hun herfsttinten, donkerrood, geel en oranje. Dit mooie kleurenpalet inspireert mij ook in de keuken. Deze schotel met goudgele quinoa, oranje butternut en mandarijntjes is recht in de roos vind je niet?

recept tekstbisSinds mijn vriend en ik wat gezonder proberen te eten hebben we echt quinoa ontdekt. Lekker, snel klaar en perfect als vervanger voor onder andere rijst en pasta. Bovendien is het ook nog eens supergezond. Vergeet niet om de quinoa even te spoelen voor je ze kookt, anders kan die bitter gaan smaken.

recept bisAls je deze schotel wat smeuïger wil maken, voeg dan een scheutje room toe. Smakelijk!

En o ja, ik ging jullie zeker ook nog laten weten wie het prachtige kookboek van The Forest Feast gewonnen heeft? Proficiat Reen Simoen & heel veel lees- en kookgenot! Aan zij die deze keer niet wonnen: bedankt om deel te nemen! Bekijk zeker eens de blog van de auteur Erin Gleeson daar vind je sowieso ook tonnen inspiratie. En niet getreurd, binnen een paar weekjes heb ik opnieuw een heel leuk kookboek te geef :-)

 

One thought on “Quinoa met butternut, mandarijn en kip

  1. Mmm, ik ben echt verslaafd aan butternut pompoen! Zo’n zalige groente voor in deze koude wintermaanden. De combinatie met mandarijn klinkt heerlijk! Ik ben ook een echte fan van quinoa!
    Leuke blog! Ik ben je nieuwst volger :)
    Ik ben trouwens zelf een aantal dagen geleden gestart met een blog (voornamelijk gezonde en biologische voeding). Als je even tijd zou hebben om eens een kijkje te nemen, zou ik dat enorm leuk vinden!

    Liefs,
    Sofie x

Geef een reactie

