Puur Eten dat je gelukkig maakt + win je exemplaar!

Wat vind ik het een leuke titel seg: “Puur Eten dat je gelukkig maakt.” Ik was dan ook hypernieuwsgierig naar Pascale Naessens’ nieuwste boek. Blij als een kind in de snoepwinkel was ik toen ik het boek van een goede vriendin cadeau kreeg. Meteen doorbladerde ik het van begin tot einde  en zag dat het gevuld was met prachtig gestylede foto’s, lekkere gezonde gerechten en een glimlachende Pascale. Ik werd er spontaan zelf gelukkig van – en ik had nog niet eens geproefd.

pascaleNu moet je wel weten dat Pascale Naessens een enorme bron van inspiratie voor mij is. Ze leerde mij dat het niet altijd nodig is om brood, pasta of aardappelen te eten (al is een goeie patat toch wel soms onweerstaanbaar) en dat je ook niet altijd room en boter nodig hebt om iets lekker te maken. Ja ik geef het toe, door haar eet ik geen brood maar havermout ’s morgens en eet ik ’s middags een slaatje in plaats van de klassieke boterhammen. Dit alles vraagt veel tijd en planning, maar we houden (meestal) vol, net omdat het allemaal zo lekker is.

apero

Uit haar nieuwste boek maakte ik al een paar keer de gekruide gare kerstomaatjes met feta klaar als aperitiefhapje. Het is heel simpel, je halveert kerstomaatjes, bestrooit ze met kruiden en olijfolie en gaart ze in de oven. Vervolgens prik je ze op een stukje fetakaas en daarna gaan ze zo je mondje in. Echte aperosnoepjes!

zalm

De Carpaccio van zalm met slierten van groene asperges en een heerlijk oosters sausje met pindanoten serveerde ik onlangs als voorgerecht aan mijn gasten. What you read is what you get. De rauwe zalm en groene asperges gaan lekker samen en dat sausje, ja dat is inderdaad heerlijk. Ik zou het zeker ook in andere gerechten durven gebruiken. Als voorgerecht was dit een succes, vooral omdat je alles vooraf kan klaarmaken en als gastvrouw (of -heer) gewoon bij je gasten kan blijven.

lunch2Het laatste gerechtje nml. groene asperges  in omelet en ham gerold is ondertussen uitgegroeid tot een van onze favoriete lunchrecepten. Toegegeven, als ik het maak ziet het er niet zo mooi uit als in het boek, maar het is wel lekker! Misschien zal je denken, weer een recept met groene asperges? Ja inderdaad, als ik dan toch iets van kritiek mag geven op de Vlaamse kookboekenqueen dan is het wel dat ik af en toe een déjà vu gevoel krijg. Ik heb al een aantal boeken van haar staan en heb de indruk dat La Naessens soms wat al te graag terugvalt op haar favoriete ingrediënten. Maar hoe zijn we zelf?

FotorCreatedOmdat het vandaag Sinterklaas is deel ik cadeautjes uit. Deze keer maken jullie allen kans op het nieuwste boek van Pascale Naessens. Schrijf hieronder via “Geef een reactie” wie of wat jou gezonde inspiratie is, like Goestjes op Facebook (moest je dat al niet gedaan hebben) en share deze post. Misschien ben jij dan wel één van de twee winnaars van dit prachtige boek vol gezonde eetinspiratie! Volgende week vrijdag maak ik de winnaars bekend, succes :-)

Puur Eten dat je gelukkig maakt // Pascale Naessens // met dank aan Uitgeverij Lannoo

31 thoughts on “Puur Eten dat je gelukkig maakt + win je exemplaar!

  1. Mijn gezonde inspiratie haal ik o.a. uit de boeken van Pascale Naessens. Op een eenvoudige manier combineert ze gezonde ingrediënten tot een lekker geheel. Daarnaast volg ik ook nog een aantal leuke blogs zoals o.a. The Forest Feast en Yellow Lemon Tree (http://www.yellowlemontreeblog.com/). Ik vind ik ook héél véél leuke recepten terug via Pinterest. Die pin ik dan op mijn bord “Gezonde Goestjes” (http://www.pinterest.com/goestjes/gezonde-goestjes/). Superhandig vind ik dat!

  2. Yotam Ottolenghi, Lekker Koken Met Mies en Pascale Naessens, zij zijn degenen die mij dagelijks inspireren. Heerlijk eten is dat! Ook Zinvolle Voeding, My Darling Lemon Thyme en Green Kitchen Stories passeren dikwijls de revue. Pinterest helpt me dan weer om alles mooi te verzamelen zodat ik het makkelijk terugvind. Genoeg inspiratie zo om elke dag iets lekkers te eten.

  3. Wij proberen overal een beetje te zien om zo gezond mogelijk te leven. Wat ons vooral helpt, is onze Nicer Dicer die ons helpt om rap groenten te snijden.

  4. I love Donna Hay! Zij maakt net als Pascale Naessens overheerlijke én pure gerechten. Haar borden zijn een streling voor het oog en zij durft al eens wat meer vergeten ingrediënten op een originele manier te combineren. Ik zou zeggen, Jozie, look it up en try it out. She’ll inspire you as well. Xxx

  5. Ik ben nu op Tenerife met vakantie. Na al het hoteleten dik goesting in het boek van Pascal Naessens. Ik kijk er al naar uit als ik seffens terug thuis ben.

  6. Voor een snelle en gezonde hap vind ik vooral mijn inspiratie bij Pascale Naessens, met weinig ingerediënten maakt zij fantastische gerechtjes, lekker en healthy => love it! Ook Donay Hay heeft heel leuke boeken met topgerechtjes in.

  7. Mijn gezonde inspiratie is en was altijd mijn mama. Zij leerde mij zo gezond en lekker mogelijk koken. Mama is er echter al een tijd niet meer. Vandaag zoek ik dus nieuwe gezonde inspiratie. Die vind ik in de principes van de voedselzandloper (dus ja ook de havermout die mijn mama ook al altijd gezond vond). Maar ook in de gezonde keuken van Pascale Naessens, de modernere versie van wat mijn mama me leerde. Dit nieuwe boek maakt me dan ook superbenieuwd…

  8. Proficiat met jou leuke en intressante blog , de boeken van Pascale Naessens zijn heel leerrijk , maar als beginnende gezondere koker kan ik nog veel leren , dit nieuwe boek van Pascale Naessens zou alvast voor mij een goed hulpmiddel zijn , k’hoop vurig dat ik de winnaar van één van deze boeken mag zijn !! , grtz Linda

  9. mijn gezonde inspiratie? hmm , mijn vader! hij heeft er altijd op los geleefd, nooit een dokter gezien, tot plots die ziekenhuis opname! heb mijn hele leven omgekeerd! dit heeft mijn ogen opengetrokken! voor mij sinds die dag , gezonde maaltijden, met veel veel sport! ben geen topkok, durf ik eerlijk te bekennen, maar dit boek zou me zeker de nodige inspiratie kunnen brengen

  10. Ik heb zowat alle kookboeken van bekende koks al gevolgd en de ene is al wat beter dan de andere, aanbod voldoende maar iedere suggestie is toch een festijn op je bord dus Pascale haar nieuwe boek zal ook verrassend zijn en ik ben benieuwd

  11. Ikzelf ga eerder voor de snelle hap.
    Gelukkig heb ik thuis een vrouwtje die inzit met de gezondheid van haar man en zoontje.
    Haar inspiratie is Pascale Naesens.
    Lekker en toch gezond kan blijkbaar ook.

  12. Zelf koken is gewoon veel lekkerder en gezonder. Meestal lukt mij dat maar soms heb ik ook wel eens van die dagen dat ik denk moet ik nu weeral koken en wat gaan we eten. Ik kijk vooral naar het aanbod in de winkel vnl naar de seizoensgroentjes en dan probeer ik er wat bij te verzinnen

  13. Wij hechten hier heel veel belang aan verse ingrediënten dus de lekkere en gezonde groentjes uit ons eigen moestuintje of het vers plukklaar fruit uit de boomgaard van mijn schoonouders dienen als inspiratiebron. Via verschillende internetsites zoeken we dan mogelijke gerechtjes op om te kunnen maken met al dat lekkers. Ook onze kleine spruit van 8 maanden oud proberen we al vertrouwd te maken met lekkere en gezonde dingen à la rapley methode (zelf een banaantje of wortel, bloemkoolroosjes enz in het handje). We zijn hier heel benieuwd naar het boek, om bij te leren en nieuwe dingen te ontdekken.

  14. Sinds ik diabetes heb moest ik noodgedwongen gezonder gaan koken. Ik ben op zoek gegaan naar veel lekkere en gezonde recepten, vooral via internet maar ook in de kookboeken die ik thuis al staan had. Inmiddels probeer ik zo gezond mogelijk met veel verse ingrediënten, weinig vet en suiker te koken, en dat bevalt me prima.

  15. terug van weekendje frankrijk: wat blij terug ‘gewone kost’ te mogen klaarmaken…
    zag ook een ‘heer met standing’ zijn middageten verorberen: friet met gewarmde knackworst! dit moest ik m’n man eens voorschotelen! amaikes…

  16. Ik ben een beginneling van gezond koken en haal momenteel mijn recepten en inspiratie op het net bij Njam en bij Piet Huyzentruyt maar ik wil mijn kennis graag uitbreiden want het gezonder eten is echt lekker en bevalt me enorm dus misscjien is er hier een start voor mij weg gelegd

  17. Mijn gezonde kookinspiratie is mijn schoonmama (jaja, ik heb een goeike). Daarnaast volg ik ook een blog “het normale dieet” (ook op facebook te volgen) en ja… uiteraard ook de blog Goestjes :-)

  18. Mijn inspiratie? Iedereen die van eten houdt! Ik pik van allen iets op en combineer de wat gulzige dagen met dagen van Pascale Naessens! Zoals mijn 90jarig metje zegt: ‘alles maar met mate’. Ik hou van Pascale omdat ze trouw blijft aan haar product, en ik door haar ook veel meer vis en groenten eet! Kilo’s kwijtspelen? Zij is samen met weight watchers een rots in de branding!

  19. Ik ben enorme fan van Jeroentje Meus, en put ook vaak mijn inspiratie uit het alomgekende kookboek van de boerinnenbond! Als Pascale even goed kan combineren en verrassen met weinig ingrediënten zoals Goestjes, ben ik zeker direct verkocht!

  20. Ik laat me inspireren door recepten uit m’n eigen kookboeken en websites als deze, door ideetjes van vrienden en collega’s en natuurlijk door mijn mama, die zelf maandelijks zelf de allerlekkerste menu’tjes klaarmaakt met een groep gelijkgestemde culinaire zielen. Groenten nemen een hele grote plaats in in onze keuken, liefst in z’n meest pure vorm. Onze ideologie leunt dan ook sterk aan bij de ideeën van Pascale Naessens. Het is een raadsel waarom ik nog geen kookboeken van haar heb.

  21. Mhhm die carpaccio van zalm ziet er superlekker uit! Ik heb nog geen recepten geprobeerd van Pascale Naessens, maar ze zien er wel gezond uit, dus ik ben wel benieuwd!
    Een van mijn favoriete foodblogs is de blog van Princess Misia: toffe gerechten en de prachtige foto’s doen je al watertanden, en ze heeft nu ook een kookboek uit: Fourplay!

  22. Ik ben een grote fan van Donna Hay – altijd zeer simpele, maar zeer gezonde én lekkere recepten!

    En ik haal ook veel inspriatie en recepten van EVA vzw. Het zijn vegetarische recepten, maar daarom niet minder lekker! En zowel gezond voor ons, als voor de planeet :).

  23. Absoluut Pascaleke! Ze verstaat de kunst om een gerecht zeer simpel, snel én lekker te maken, wat ik als matig tot zwakke keukenprinses alleen maar kan appreciëren… Maar, ons GOESTJES is wel goed bezig om mij nog meer op het gezonde spoor te zetten, waarvoor merci!

  24. Mijn inspiratie is Pascal Naessens zélf, hoe zij alle gerechten tot stand kan brengen, dat is voor mij toveren in de keuken! Zij maakt van een simpele groeten, een heerlijk snoepje. Ze praat over eten, alsof je zelf niet eens door hebt dat je zo gezond aan het eten bent, en je geeft een mens nog meer zin om lekker en gezond te gaan koken!

  25. Ik hou van boerenkost maar dan in een verfijnde versie, een lekker mals stukje rundsvlees kan me altijd bekoren en wat ik zelf maak dat smaakt het beste, ik haal mijn recepten uit “Ons Kookboek”. Ik wil ook eens wat anders leren op tafel brengen en k heb al veel gehoord van Pascale Naessens dus laat maar komen die receptjes van haar, ik ben benieuwd

Geef een reactie

